REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Artistiko pod adresem www.artistiko.sklep.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy [dalej "Sklep"] prowadzi sprzedaż detaliczną oraz hurtową przez Właściciela Sklepu za pośrednictwem internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej "Regulamin"].
- Właścicielem Sklepu jest: Katarzyna Salmanowicz, prowadząca działalność gospodarczą o nazwie Artistiko Katarzyna Salmanowicz, Omulna 2, 78-400 Szczecinek, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP: 6731845666, REGON: 321434129, tel. +48.603878116, adres email: pracownia@artistiko.pl.
- Ilekroć w dokumencie pojawia się pojęcie Konsument – oznacza ono osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z klientem.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez klienta w toku składania zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
§. 2
Definicje
- Właściciel Sklepu, Sprzedający – Właściciel sklepu internetowego www.artistiko.sklep.pl, o którym mowa w §. 1 ust. 2 Regulaminu;
- Klient – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;
- Przedsiębiorca – Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.);
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą (w szczególności z Właścicielem Sklepu) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Sklep – Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym: www.artistiko.sklep.pl;
- Regulamin – Niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną;
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Konto Klienta – miejsce dostępne dla Klientów Sklepu po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła, umożliwiające m.in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.
§3
Zamówienia
- Właściciel Sklepu prowadzi wysyłkową sprzedaż detaliczną oraz hurtową artykułów do szeroko pojętego rękodzieła, decoupage, scrapbookingu, cardmakingu i paper crafts za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Zamówienia można składać w następujący sposób: poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez klienta danych pozwalających na weryfikację klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia emailem lub telefonicznie. Klient zobowiązany jest do potwierdzenia zakupu poprzez kliknięcie w link wysyłany na podany przez niego adres mailowy. W przypadku braku potwierdzenia zakupu, zamówienie jest automatycznie anulowane po 3 dniach.
- Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Sklep na życzenie Klienta wystawia fakturę VAT na zakupione towary. O chęci otrzymania faktury Klient musi poinformować Sprzedawcę w momencie składania zamówienia.
§4
Płatności
- Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce Formy płatności.
- Ceny przesyłek określone są w cenniku dostawy.
- Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę. Zamówienia, które nie zostały opłacone w ciągu 3 dni roboczych od daty złożenia zostają anulowane.
- Dane do przelewu: Katarzyna Salmanowicz Artistiko, numer konta: 27 2030 0045 1110 0000 0283 5220
§5
Wysyłka towaru
- Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem wysyłki elektronicznej (dotyczy wyłącznie produktów cyfrowych) firm wysyłkowych (np. firmy kurierskiej lub Paczkomatu) lub udostępnia do odbioru przez klienta w siedzibie firmy.
- Klient wyraża pełną zgodę na umieszczenie w Przesyłce Paczkomatowej, kurierskiej i pocztowej towarów wrażliwych na zmiany temperatur (m.in. preparaty wodne/akrylowe) oraz nieodpornych na niskie i wysokie temperatury czy inne zmienne warunki atmosferyczne (ciśnienie atmosferyczne, wilgotność etc.).
- W przypadku płatności za pomocą karty płatniczej lub przelewem, termin realizacji zamówienia jest liczony od chwili pozytywnej autoryzacji transakcji.
- W przypadku płatności w inny sposób niż za pobraniem, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.
§6
Reklamacje
- W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.
- Sklep ustosunkowuje się do reklamacji klienta w terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji.
- Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.
- Sprzedawca zastrzega, że różnice dotyczące zdjęć Towarów, a wynikające z indywidualnych ustawień komputera danego klienta (kolor, proporcje itd.) nie mogą być podstawą do reklamacji towaru.
§7
Prawo odstąpienia od umowy
- Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży produktu w stanie nienaruszonym, bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 (dziesięć) dni od dnia dostawy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W razie skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą. Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego towaru w stanie nienaruszonym, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni.
- W terminie 14 dni od odstąpienia przez klienta od umowy Właściciel Sklepu zwraca klientowi zapłaconą kwotę odliczając kwotę przesyłki.
§8
Warunki korzystania z produktów cyfrowych
- Produkty cyfrowe dostępne w asortymencie sklepu dostarczane w postaci cyfrowej do samodzielnego druku prze klienta.
- Po zakończeniu procesu zakupowego na podany podczas składania zamówienia adres mailowy klient otrzyma link z plikiem do pobrania na komputer lub inny nośnik.
- Klient może pobrać produkt cyfrowy trzykrotnie w ciągu 7 dni od daty zakupu
- Klient może drukować zakupione w sklepie produkty cyfrowe w nieograniczonej ilości, powiększać i zmniejszać rozmiar oraz drukować w lustrzanym odbiciu.
- Klient może tworzyć gotowe projekty z wykorzystaniem wydrukowanych papierów na użytek własny oraz komercyjny, włączając w to sprzedaż prac w formie fizycznej.
- Klient nie może sprzedawać, rozpowszechniać i rozdawać zakupionych produktów cyfrowych lub ich części zarówno w wersji wydrukowanej, jak i w wersji cyfrowej.
- Klient nie może tworzyć własnych produktów cyfrowych bazujących na zakupionych w sklepie plikach cyfrowych oraz dokonywać modyfikacji papierów cyfrowych w celu ich dalszej odsprzedaży.
- Produkty cyfrowe nie podlegają zwrotom.
- Kolory widoczne w produktach cyfrowych mogą się nieznacznie różnić, co wynika z indywidualnych ustawień wyświetlacza.
§9
Ochrona prywatności
- Administratorem danych osobowych jest Właściciel Sklepu.
- Dane osobowe przekazane Właścicielowi Sklepu podawane są dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych tych danych uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia klienta.
- Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo - promocyjnych, w tym biuletynu handlowego.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
§10
Własność intelektualna
- Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.
§11
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony oraz każdorazowo podczas złożenia zamówienia musi zostać zaakceptowany przez Klienta w celu realizacji zakupów.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Właściciela Sklepu do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez klienta.
- W razie, gdy klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Właściciela Sklepu.